Recension: första säsongen av You

Handling
 
"a brilliant bookstore manager crosses paths with an aspiring writer, his answer becomes clear: anything. Using the internet and social media as his tools to gather the most intimate of details and get close to her, a charming and awkward crush quickly becomes obsession as he quietly and strategically removes every obstacle - and person - in his way" källa
 
 
 
 
Vad tycker jag om seriens första säsong
 
You är verkligen en speciell serie, med en speciell handling. På något sätt fick han mig att heja på honom, att vela att dem två skulle bli tillsammans. Samtidigt som man vet att den han gör inte är okej, någonstans. Det är nästan som han manipulerar en själv... konstigt att tänka på så här i efterhand. Tycker dock det var intressant att följa honom och se och höra det han gjorde, för det är inte ofta, i andra serier, man får följa "förövarens" synvinkel. Jag ville dessutom veta mer om honom och hans förflutna, dödade han sin ex flickvän eller inte, men min stora fråga var : kommer han att skada Beck?
 
Måste nog ändå säga att jag gillar den här serien, började kolla på serien den 26/12 och hade sett klart på den dagen efter. Ibland går 10 avsnitt så snabbt, tur nog kommer det en till säsong och den tror jag verkligen kommer bli spännande med tanke på hur sista avsnittet slutade. Samtidigt som jag vill att han ska åka fast så vill jag också att han ska hitta någon som verkligen älskar honom. I TRAILER I
 
 
 
 
Inför nästa säsong
 
Den människa som kan stå emot Joe och verkligen göra något åt det han har gjort, henne hoppas jag verkligen vi får se mycket av i nästa säsong. Jag trodde hon var död, undrar faktiskt varför hon inte är det. Hoppas det reds ut i denna säsong. Man kan ju allitd hoppas att den där dektetiven inte ger upp och försöker bevisa vad Joe har gjort. Så det finns fortfarande en historia att berätta, hoppas dem gör det på ett bra sätt bara!
#1 - - mammatillmirakel.blogg.se:

Den är superbra! Väldigt nervkittlande :)

Svar: Ja, det håller jag verkligen med om!
kristin hedqvist

#2 - - Lena:

Jag är så nyfiken på denna!

#3 - - Josäfin Andersson :

alltså den är så SJUKT bra på det sättet att man äcklas av honom men sen kan komma på sigsjälv med att typ heja på honom?? STÖRT BRA WRITING