Jag rankar Netflix julfilmer

I november släppte netflix fyra julfilmer som jag nu har sett och också recenserat. The Holiday Calender ,The Princess switch ,The Christmas Chronicles & A Christmas Prince: The Royal Wedding heter filmerna. Nu hade jag tänkt ranka dem, från den sämsta till den bästa.
 
 
4. A Christmas Prince: The royal Wedding
 
Det var verkligen något som fattades för mig för att jag skulle tycka den var någorlunda bra. Tyckte den inte heller hade mycket till julkänsla och relationer som inte övertygade mig alls. Handlingen var tråkig och rätt så förutsägbar.
 
 
 
3. The Princess switch
 
Den här filmen övertygade mig inte heller, tyckte inte riktigt om handlingen och jag somnade faktiskt när jag på filmen och det brukar jag vanligtvis inte göra. Det som jag gillade med filmen var omgivningen och Vanessa Hudgens som spelar huvudrollen(rollerna?).
 
 
 
2. The Holiday Calendar
 
Tyckte förvånansvärt rätt så bra om den här filmen, jag gillar handlingen och tanken bakom en magisk julkalander. Kanske att dem inte tog den idéen hela vägen men jag gillade ändå filmen. Det beror nog mest på julstämningen. Som jag skrev förut så är detta inget mästerverk men ändå en helt okej film man kan se en dag man inte har så mycket att göra.
 
 
 
1. The Christmas Chronicles 
 
Den här filmen var klart den bästa av de fyra filmerna jag har sett. Filmen överraskade mig, på ett positivt sätt, den hade allt en bra julfilm behöver. Kurt Russell som spelar tomten, bästa beslutet! Nissarna var ju också underhållande men framför allt söta. En film jag kommer att se om många gånger i framtiden. Tyckte överlag filmen var underhållande, jag skrattade, log och verkligen ville att det skulle gå bra för karaktärerna.
 
En kommentar publicerat i Filmer
Taggar: a christmas prince : the royal wedding, the christmas chronicles, the holiday calendar, the princess switch
#1 - - Josäfin Andersson :

åh han inte se någon av dem! Får väl göra det nu efter jul haha :D

Svar: Det tycker jag man får göra efter jul också, haha :)
kristin hedqvist