3 filmer jag har sett på nyligen

 
Game night
Handling " A group of friends who meet regularly for game nights find themselves entangled in a real-life mystery when the shady brother of one of them is seemingly kidnapped by dangerous gangsters."
 
Vad tycker jag om filmen
 
Den här filmen är verkligen lätt att tycka om, bra skådespelare, en bra handling, gillar också komedin i filmen, tyckte det faktiskt var en rolig film. Den kanske var lite överdriven stundtals men jag gillade det ändå. Sen till huvudrollsinnehavarna, vilken kemi Rachel McAdams & Jason Beteman har. Tycker framför allt om Rachel McAdams som spelar Annie. Betyg:3/5
 
 
 
 
Crazy stupid love
Handling "A middle-aged husband's life changes dramatically when his wife asks him for a divorce. He seeks to rediscover his manhood with the help of a newfound friend, Jacob, learning to pick up girls at bars."
 
Vad tycker jag om filmen
 
Den här filmen överraskade mig på ett positivt sätt. Framför allt slutet av filmen, det hade jag aldrig trott och överraskade mig verkligen. Förövrigt så gillade jag verkligen Steve Carell som spelar Cal. Älskar han! Sen var det också kul att få se Ryan Gosling, vilken underbar karaktär han spelade! Betyg:3/5
 
 
 
 
What happened to monday
Handling "In a world where families are limited to one child due to overpopulation, a set of identical septuplets must avoid being put to a long sleep by the government and dangerous infighting while investigating the disappearance of one of their own."
 
Vad tycker jag om filmen
 
Jag hade rätt så svårt för den här filmen. På pappret låter det som en bra film. Tycker inte att Noomi Rapace fick till alla karaktärerna som hon spelade. Ska kanske inte jämföra henne med Tatiana Maslany insats i Orphan black, men det är svårt att låta bli då Tatiana verkligen fick till karaktärerna hon spelade där. Sen så tyckte jag inte heller om handlingen så mycket, tyckte det fattades saker. Som deras morfar, vad hände egentligen med honom när tjejerna blev vuxna? Det finns som sagt några luckor som borde ha förklarats. Så nej, det här var ingen film för mig! Betyg:2/5
#1 - - Nathalie Isaksson:

Åh jag gillade What Happened to Monday!

Svar: Jaha, ja smaken är som baken - tyvärr var det här ingen film för mig :)
kristin hedqvist