Sammanfattning - v.14

Shadowhunters 3x01+3x02
Clary är nu en skuggjägare, för att hon bland annat stod emot ängels önskan. Men det ingen vet är att hon faktiskt använde önskan av ängeln för att återuppliva Jace. Det har kommit ett nytt hot som dem försöker lista ut vem det är. Jace har börjat få mardrömmar, han och Clary går också på en riktigt dejt men som blir en aning pinsam när dem hamnar bredvid Simon och Maia. Det verkar hända något med Simon också, om jag tror jag vet vad det är men det är bara för att jag har läst böckerna.
 
Timeless 2x01
Äntligen är Lucy, Wyatt och Rufus tillbaka med en ny säsong. Det måste vara jobbigt för Lucy att inse att hennes mamma tillhör Rittenhouse, hade själv svårt att ta in det. Tur nog kom Lucy tillbaka snabbt, gillar inte när serier drar ut på saker. Dem börjar redan hinta att det är något på gång med Lucy och Wyatt, den där nästan kyssen alltså! Och undra vad det är för fel på Jiya? Kanske hon kan hjälpa dem medan dem försöker rädda Rittenhouse från att förstöra världen!
 
Lucifer 3x19
Jag gillar verkligen inte den där Pierce just nu, han har något i kikaren men vad? Maze hamnade i lite problem, eller rätt så stora problem, när hon blev anklagad för ett mord. Men det visade sig att hon blev ditsatt för mordet. Jag är verkligen orolig för Maze, nästan lite rädd att hon ska göra något dumt. Känns som det och det ser verkligen inte bra ut just nu!