2 filmer med...

Saoirse Ronan. Vilken skådespelerska alltså, jag tror att hon är min nya favorit till och med. Nu i helgen såg jag på två filmer med henne i. Den första var How I Live Now från 2013 & den andra Hanna från 2011.
 

How I Live Now. Mitt betyg: 3,5/5.
Den kunde ha fått betyg 4 om vi hade fått mer bakgrundhistoria om Daisy, hur blev hon den hon blev egentligen? Annars så älskade jag det mesta med den här filmen, framför allt miljön och de vackra vyerna. Så skulle jag vilja spendera mina somrar! Sen till kärlekshistorian, den var fin om man bortser från att dem var "styvkusiner", så gillade jag allt med Daisy och Eddie. Synd att dem slets ifrån från varandra när kriget kom och var borta från varandra så länge. Sen undrar jag också, vad hände egentligen med Eddie medan dem var borta från varandra? TRAILER
 
 
 
Hanna. Mitt betyg: 3.5/5
Den här filmen har jag sett några gånger redan men den är lika bra ändå. När jag insåg att Saoirse Ronan spelade huvudrollen blev jag ännu mer sugen på den här filmen. Den är lite speciell, men Saoirse gör ett väldigt bra jobb som Hanna. Hon spelar en ung tjej som har blivit uppfostrad av sin pappa till att bli en lönmördare. TRAILER
2 kommentarer publicerat i Filmer
Taggar: hanna 2011, how i live now, saoirse ronan
#1 - - Emelie Karlsson:

Jaa Saoirse<33!

#2 - - Pauline Hurtig:

vad kul, har aldrig sett henne tror jag :)

Svar: Hon är verkligen duktig tycker jag. Hon är med i många bra filmer tycker jag !
kristin hedqvist