Sammanfattning - ZOO, säsong 2

 
Zoo, säsong 2. Obs, kan innehålla spoilers!
Den här säsongen gillade jag verkligen, det hände mycket och man fick till och med gråta en skvätt. Trodde inte jag skulle gilla den här serien när jag först började kolla på den, men den har gått och blivit en av mina favoritserier.
Det bästa med den här säsongen är gruppens sammanhållning, trots att det händer mindre roligare saker mellan dem ibland, så håller dem ihop. Annars gillar jag deras "fall" med alla djuren, det är spännande och något jag inte har sett i andra serier förut. Eller ja, i andra serier har människan varit i fokus men i den här serien är det tvärtom. 
Det som gör den här serien så bra är att det inte finns något som jag stör mig på, inga karaktärer är överdrivet irriterande och inget känns överdrivet överlag. Men om man ska nämna något så var det inte så kul när Chloe dog, hon var en viktig del i teamet och hon glömdes bort lite väl fort. Blev dock glad när hon nämndes i det sista avsnittet. Måste också nämna att en till i teamet dog, Mitch, men jag blev inte riktigt övertygad att han dog på riktigt, då man inte ens fick se hans kropp, och nu verkar jag har rätt om det också.
Ska bli så spännande att se vad som kommer att hända i säsong 3 med tanke på hur säsong 2 avslutades. Det verkar ha gått 10 år och Mitch dotter Clementine, som nu har växt upp, verkar tro att hennes pappa fortfarande lever.
#1 - - Elsa:

Tyckte säsong 2 var mycket bättre än säsong 1!

Svar: Ja, håller nog med dig om den saken!
kristin hedqvist