Mini recension - IT

Titel: It (Det)
När såg du på filmen: 15 september
Vad handlar filmen om: "A group of bullied kids band together when a shapeshifting demon, taking the appearance of clown, begins hunting children." källa
Skådespelare: Jaeden Lieberher, Bill Skarsgård, Wyatt Oleff, Jeremy Ray Taylor, Sophia Lillis, Finn Wolfhard, Jack Dylan Grazer, Chosen Jacobs, Nicholas Hamilton & Jackson Robert Scott.
Vad tycker du om filmen: Jag förstår varför det är 15årsgräns på den här filmen, till och med vuxna skulle få mardrömar av den här filmen. Många tycker dessutom inte om clowner och man kan lätt bli rädd om man inte var det innan den här filmen.
Till själva filmen. Jag tycker verkligen om den trots att man ibland nästan fick blunda för att det var så obehagligt. Missförstå mig rätt, även fast den var väldigt obehaglig så var det ändå "bra" obehaglig (förstår ni vad jag försöker säga?), det var inte en film som man typ mådde illa av när man satt där. 
Annars så gillade jag verkligen handlingen, man lärde verkligen känna barnen och deras personligheter. Det gjorde att filmen inte var helt och hållet hemsk. Men deras föräldrar... fy för dem säger jag bara!
Jag hatar när rysare får ett dålig slut men tur nog hända det inte i den här filmen och barnen överlevde. Är dock osäker om dem verkligen dödade clownen, antagligen inte, men det barnen gjorde var så sjukt häftigt!
Den här filmen rekommenderar jag till 100 %, men det är inte en film för vem som helst. Som jag skrev så är det 15årsgräns (bra) och om man är lite halvmesig så är det här ingen film för dig! Jag tycker den var välgjord, bra skådespelare och framför allt vår Bill Skarsgård som Pennywise, vilket skådespeleri!
 
#1 - - Felicia:

måste verkligen se den

Svar: Ja, den här MÅSTE du se - tyckte den var så bra!
kristin hedqvist

#2 - - Karin:

Tyckte väldigt mycket om den här också. Fann den dock inte särskilt läskig, men har väl blivit förstörd av andra skräckfilmer.

#3 - - Elsa:

Den är verkligen en perfekt blandning mellan obehaglig och supermysig tack vare dynamiken mellan karaktärerna. Beverlys pappa var nog det som jag fann som allra mest obehagligt. Människor som honom skrämmer mig mer än en övernaturlig clown eftersom jag vet att de existerar i verkligheten.