KLAR


Nu har jag sett klart på den första säsongen av Lucifer (13 avsnitt). Som jag skrev förut så kan man inte låta bli att gilla Lucifer, han är så mycket mer än bara djävulen. Han straffar dem som har gjort något ont. Förutom Lucifer så gillar jag nästan alla karaktärer, kanske inte lika mycket som Lucy (han kallas så i serien). Till exempel så älskar jag Chloes dotter Trixie, vilken sötnos till dotter hon är, en tuff liten tjej är hon också. Lucifers "vän" Mazikeen kan jag inte heller låta bli att gilla trots hennes dåliga attityd. Sen har vi Amenadiel, Lucifers bror... den killen, mums, säger jag bara!
 
 
Själva handlingen är också bra, den är inte direkt nyskapande men jag gillar upplägget ändå. Den har humor, spänning och några ögonblick som man aldrig såg komma. Det fanns väll inte direkt nog stor "big bad" i den här säsongen, men det kommer nog nu i nästa med tanke på hur sista avsnittet avslutades. Det ser ut som att Lucifers mamma har rymt från helvetet? Det ska bli intressant att se i nästa säsong. Han har redan en komplicerad relation till sin pappa. Vad tror ni kommer att hända?