Farang avsnitt 4

Om jag ska vara ärlig så var jag inte så pepp på att se på den här serien igår, men jag tog igenom mig avsnittet och tur var väll det för jag fick lite intresse tillbaka, hoppas det håller i sig.
Tillslut fick man veta lita mer om hans förflutna och varför han flydde Sverige för Thailand. Det var bra att man fick veta. Det som var mindre bra att Rickards vän dog, enligt polisen var det en drunkningsolycka men egentligen blev hon mördad. Jag är inte säker, för man fick inte bevittna själva mordet, det man vet från förra avsnittet att hon hade blivit tagen av den där Birdie, så han mördade henne, eller hur?
Den tragiska händelsen skapade ett bättre och starkare band mellan Rickard och Thyra, dem verkar förstå varandra bättre och i en scen så kramade Thyra hennes pappa, det var så fint att se.
Dem hamnade såklart i mer trubbel i det här avsnittet. Rickard blev tillfångatagen av en som Birdie hade anlitat och nu ser det verkligen inte just ut för honom.
I nästa avsnitt hoppas jag att det går lite bättre för Rickard och Thyra och att något börjar hända på riktigt. Hoppas bara att far och dotter återförens så snabbt som möjligt.