Vad tycker jag om Stranger things 2


I fredags, den 27 oktober hade denna underbara serie äntligen premiär på Netflix. Jag har sett 4 avsnitt än så länge och jag måste säga att jag verkligen gillar det jag sett.
 
Dem fortsätter i samma takt, men med några nya karaktärer. Har hört att vissa har blivit lite besvikna på den här säsongen lite grann, men det håller jag inte med om. Kanske är jag lite besviken på att Elevens story, jag gillar inte att hon inte är tillsammans med killarna än. Nu kan ju det ändras, men tänk om Eleven inte får träffa killarna i den här säsongen överhuvudtaget? Jag förstår varför dem inte kan träffas, men ändå, dem måste träffas lite i alla fall!
Tycker det är kul att vi får se mer av Will, man fick ju inte se så mycket av honom i förra säsongen så den här säsongen är verkligen hans. Såklart är det något fel på honom, det såg man ju i förra säsongen men nu ser man verkligen vad som händer honom. Ska bli intressant att följa hans utveckling, men framför allt vad som kommer att hända med honom.
Det finns en ny tjej i deras gäng, Max, heter hon. Hon verkar vara cool, men det känns nästan som hon ersätter Eleven lite och det känns inte bra. Förstår inte riktigt vem hon är, vilken bakgrundshistoria hon har men framför allt, hennes bror (eller vad han nu är, lite oklart än) vem är han??
 
Har 5 avsnitt kvar att se på nu, så än kan inte säga exakt vad jag tycker om serien, men det har sett är verkligen bra! Vad tycker ni om den här serien?