Sammanfattning - The Magicians säsong 1

Till en början tyckte jag nästan att den här serien var lite tråkig, jag kom inte riktigt in i serien kan man säga. Tur var väll det att jag stannade kvar för snacka om jag gillar serien nu!
Det är så mycket mer än bara en vanlig serie om magi, den är lite mer... låt oss säga, vuxnare men med fantasin fortfarande väldigt närvarande. 
Jag gillar världen dem har skapat för sig själv. Jag gillar handlingen, karaktärerna och såklart magin. Det är inte Harry Potter magi utan lite mer avancerat. Jag förstår den, kanske inte alla delar samma uppfattning som jag, men kanske förstår ändå att det inte är vilken serie som helst.
Karaktärerna är verkligen inte perfekta, dem har sina problem som vem som helst, men i slutändan är dem där när det väl gäller. Det är bra, det ska bli intressant att följa dem i en säsong till och se hur dem utvecklas ännu mer.
Jag har ju några frågor jag vill ha svar på, till exempel hur gick det för dem? För jag fick intryck av att ingen av huvudkaraktärerna överlevde i sista avsnittet. Jag vet ju att dem överlever på något sätt, men hur och varför? Jane dog ju, så hon kan inte rädda dem igen. Sen vill jag veta mer om Fillory och "the beast", vi vet vem det är nu. Men varför blev hen som hen blev?