Sammanfattning I The Good Place I säsong 1

Det gick rätt så snabbt att titta igenom denna säsong då avsnitten var endast 20 minuter långa. Det fungerade med den här serien, men jag tyckte ändå det gick lite för fort, så jag hoppas nästa säsong blir längre.
 
Jag tittar vanligtvis inte på så många komedier längre, och tröttnar lätt på sådana jag tittar på, men den här serien är annorlunda. Jag gillade upplägget, tänk om vi själv hade sådana ställen att bo på när vi dog? Frågan är bara, skulle jag själv komma till "The good Place" när jag dog... hm, det är en fråga till en annan dag.
 
Det bästa med den här serien är förutom humorn alla underbara karaktärer, speciellt Kristen Bell som spelar Eleanor Shellstrop, huvudpersonen. Denna karaktär alltså, man älskar Eleanor trots hennes många brister. Under tiden får man lära känna henne bättre men framför allt varför hon blev den hon blev.
Egentligen är hon inte så hemsk om man verkligen tänker efter, och hon förtjänar inte att hamna på "the bad place" som alla hamnar på som inte är lika god. En annan karaktär som jag gillar är William Jackson Harper som spelar Chidi Anacgonye i serien. Han är en GOD person och kompletterar verkligen Eleanor. Han hjälper henne att bli en bättre människa, trots att han kanske inte gillar henne så mycket till en början.
 
Det som jag gillar mest med den här säsongen är twisten i slutet av säsongen, vilket man vanligtvis inte brukar se i komediserier. Jag ska inte berätta vad som hände, men det som hände trodde jag verkligen inte skulle hända överhuvudtaget och får en att tänka till, vad definierar en bra och dålig människa egentligen?
Det ska faktiskt bli intressant att få följa detta härliga gäng i en till säsong, hoppas Eleanor listar ut vad som händer på en gång! 
 
#1 - - Evelina:

Såg denna förra året och jag fastnade verkligen för den, den är rolig och jag lyckas aldrig räkna ut vad som ska hända. Och twisten på sista avsnittet var så bra! :)

Svar: Trodde inte att jag skulle fasta lika lätt som jag gjorde, men det gjorde jag rejält och nu ser jag fram emot säsong 2 väldigt mycket!
kristin hedqvist

#2 - - Felicia:

twisten var verkligen bra :) andra säsongen har börjat bra också tycker jag.

Svar: Såg den aldrig komma faktiskt. Jag har inte hunnit kollat på den andra säsongen än, men ska bli riktigt kul att se på den (när jag har tid vill säga) snart.
kristin hedqvist