Happy Halloween !

Jag kan inte direkt påstå att jag firar halloween särskilt mycket, det är desto roligare att se på skräckisar då eller se på någon läskig serie.
 
Här har ni mina tips!
 
1. Halloweenfilmerna med Jamie Lee Curtis.
En riktig klassiker när det gäller detta koncept, för hur många liknade filmer/serier finns det inte redan ute om en man som springer runt i en mask och dödar folk. Den första filmen kom ut 1978 och genom åren har det totalt kommit ut 10 filmer om Michael Myers. 2018 kommer det ut en till film med Jamie Lee Curtis.

2. Scream filmerna 1-4.
Här har ni också en riktig klassiker, en till mördare som springer runt i mask och dödar människor, men det fungerar ändå. Kanske inte de mest läskigaste filmerna som finns där ute men jag gillar dessa filmer. De tre första är de bästa, fyran håller inte lika hög standard men är ändå helt okej film.
Vem minns inte Drew Barrymore i den första filmen, älskar de scenerna! + frasen "what's your favourite scary Movie?"

3. tv-serierna Scream och Slasher
Två serier som påminner om varandra är Scream och Slasher. Har en väldigt lik handling men skillnaden är väll att Slasher är en antilogi serie, vilket Scream inte är. Slasher är också en vuxnare version med lite mer blod, medan Scream är mer utav en tonårsserie. Men både serierna handlar om någon som springer runt och försöker döda personerna i serierna.
bildkälla/image source 1 /
#1 - - Hemma Hos Felicia:

tv-serien Scream är en favvo!!!

Svar: Ja, jag gillar den också!
kristin hedqvist

#2 - - Flisan:

sv: det håller jag med om, när Lucas och Peyton försvann!

Så kul att läsa :D