Sammanfattning v.45 del 1 av 2

Jordskott 2x04
Det hemskaste i det här avsnittet var nog ändå när man fick reda på att dem Eva jagade hade dödat ett barn och det var nog inte det första barnet som dem hade dödat heller... Hur ska det egentligen gå med Eva? Jag förstår att hennes trauma har satt spår i henne + att jordskottet också gör det svårt för henne att leva, men som hon reagerade i detta avsnitt när hon fick reda om det döda barnet... hon börjar nästan skrämma mig. Antar att det är jordskottet som får henne reagera och just nu ser det inte ljust ut för henne.
 
Blindspott 3x01+02
Det har gått 2 år sedan vi fick se dem sist och alla verkar ha skaffat sig hemligheter av olika slag. Hoppas det inte skadar deras team allt för mycket för jag gillar när dem är tillsammans. Weller hittade tillslut Jane, men nu verkar det som att hon har fått nya tatueringar, ditsatta av hennes bror Roman. Så jag antar dem börjar om nu, så som det var i första säsongen. I det andra avsnittet löste de en till tatuering med lite hjälp av Roman, eller rättare sagt så hotade han Weller att just den tatueringen behövdes lösas på en gång. Han gick med på det bara för att Weller verkar ha en hemlighet som han inte vill att Jane ska veta om. Read verkar ha skaffat sig en flickvän, lite oväntat men han behöver någon i sitt liv att älska efter allt han har varit med om. Måste också nämna Roman lite snabbt, det han gjorde idag var helt galet! I början trodde jag faktiskt han var i den där gruppen för att prata om sitt förflutna men det visade sig att han var där för att för att döda en man och ta över hans liv + sno hans pengar. Han är verkligen bra på att ljuga, för det såg jag inte komma alls. Nu undrar man bara vad han behöver alla de där pengarna till?
 
Scorpion 4x03
Jag gillade det här avsnittet, det var annorlunda för att vara dem men jag gillade när teamet försökte rädda ett djur, eller rättare sagt djuret och dennes ofödda unge i magen som hade blivit skjutet av tjuvjägare. Undra om det skulle fungera i verkliga livet det dem gjorde för att rädda ungen? Annars så hjälpte teamet ut Gabe ur fängelset, hoppas nu bara inte han blir fälld, för i så fall ser det ut att han blir borta i några år och det går ju inte för sig!