Mini recention - Stranger things 2


Vad handlar serien om: handlar om ett gäng ungar som bor i Hawkins. I första säsongen försvinner en av pojkarna Will och under seriens gång träffar killarna den annorlunda tjejen Eleven medan dem försöker hitta den försvunna Will. I andra säsongen kommer de onda från Upp och ner världen till Hawkins samtidigt som Will blir allt sämre och sämre.
IMDb betyg: 9,0/10
Mitt betyg: 9,0/10
Det bästa med den här säsongen: Det var så kul att få se mer av Will och vilken skådespelare han är, verkligen helt otrolig! Har också fattat tycke för Hopper och Wills mamma Joyce. Tillför mycket bra till den här serien. Vet inte varför, men jag gillar 80-talet och kanske därför jag gillar serien så mycket som jag gör.
Överlag så gillar jag verkligen den här säsongen, finns inga stora problem och storyn har inte heller några fel.
Det sämsta med säsongen: Vet inte om det finns något som är dåligt med den här säsongen faktiskt. Kanske att jag inte helt och hållet gillade Elevens story den här säsongen och avsnitt 7 (om jag minns rätt) var en liten avstickare som jag inte riktigt förstod varför det var med. Som sagt inte så mycket.
 
Så den här serie rekomenderar jag varmt - om ni inte har sett den, gå och gör det NU!