Hassel säsong 1

"Hassel är en thrillerserie i 10 delar som fritt baserad på böckerna av Ola Svedelid"
 
Jag visste inte så mycket om den här serien från början, mer än att Ola Rapace skulle vara med. Kanske därför jag började titta på den här serien...
Man kan väll säga att Roland Hassel är lite av en anti-hjälte, som tappar det helt när hans fadersfigur Ruda blir brutalt mördad. Han tar upp kampen att hitta hans mördare men allt är inte som han tror att det är.
Jag gillade verkligen känslan i början av serien, musiken men framför allt Hassel och hans grupp, Triton. Dem kanske inte alltid var så bra, rätt så våldsamma men det gjorde inte så mycket efter att man fick se dem mer och mer. 
Som sagt, började det bra men jag började tröttna ungefär hälften in, men jag stannade kvar för att jag gillade fallet och ville veta vem som döda Ruda. Nu när jag tänker efter, fick man nog inte veta vem som dödade honom men vem som beställde mordet och varför hen gjorde det. Jag vet inte riktigt vad jag tycker om den som beställde mordet, var hen verkligen så farlig?
Sen vet jag inte om jag är särskilt nöjd över slutet. Det finns fortfarande frågor som behöver ställas och dog verkligen en ur triton? Tyckte det inte var solklart då man inte fick se någon kropp. Kanske fick Hassel lite av sin hämnd när han såg till att den som beställde mordet på Ruda skjuten.
Den här serien behöver helt enkelt en till säsong, för jag tycker inte alla karaktärer fick något avslut i den här säsongen.
 
Rekommenderar jag den här serien? Gillar du en lite råare snutserie men poliser som inte riktigt är 100 % laglydiga då är det här något för dig. Den får 3/5 solar av mig ! Egentligen är den inte så dålig om man tänker efter, men det är nog upp till var och en.
 
#1 - - Lars Gustafsson:

Ja du jag är lite besviken på Nya Hasselserien Jag hade väl skruvat upp mina förväntningar efter Olas lysande Farang

Svar: Ja, det var inte det bästa jag har sett, men gillade delar av serien!
kristin hedqvist