2 serier jag har sett klart på

Slasher, säsong 2.
Jag kan fortfarande inte bestämma om jag gillar den här säsongen eller inte. Den var inte tråkig, långt ifrån. Den hade bra intressanta karaktärer men allt blod och hur vissa blev mördad... klarade knappt av att kolla på vissa av dessa scener. Så jag vet inte om det här var något för mig. 
Den här gången hade serien ingen huvudkaraktär och jag gillade faktiskt det upplägget, för annars kan man lätt lista ut att just den personen kommer att överleva men den här gången kunde man inte det. Trodde där ett tag att alla skulle dö, nu gjorde inte alla det men mördaren kom undan. Så jag vet inte... gillar jag den här eller inte? Måste nog smälta den här serien lite mer, men om du gillar slasher serier är det här definitivt något för dig!
 
Blindspot, säsong 2.
Den här säsongen kanske inte var lika bra som den första säsongen var, men den var inte dålig på något sätt. Trodde där ett tag att dem aldrig skulle förlåta Jane, eller att Jane aldrig skulle förlåta Weller för att han tog in henne till FBI när han fick reda på vad hon hade gjort. Men efter några avsnitt verkar de ha förlåtit henne och Jane förlåtit Weller.
Jag gillar verkligen Jane, Weller och de andra i deras team. Det var kul att se att Read ha lite mer av en story i den här säsongen, det var verkligen hans tur den här gången! Annars fick vi reda på mer om Janes förflutna och vad hon kommer ifrån men framför allt vem som är hennes mamma + att hon har en bror!
Jag gillade Janes bror, Roman, som var med i den här säsongen. Trots att han var på "fel" sida, alltså hos Sandstorm som Jane och de andra har jagat efter så länge. Jag vet inte, men det fanns något där som skulle kunna vara bra, eller så tyckte jag bara synd om honom. Han kom över på deras sida en kort sekund, när Jane raderade hans minne, men när han fick tillbaka sitt minne blev han sig själv igen. Tråkigt, men han går nog inte att rädda längre. Inte minst om man vet vad han har gjort mot Jane i säsong 3! 
 
Bildkälla/image source 1 / 2