Shadowhunters 2x10 "By the light of dawn"

Jag har nog börjat irritera mig lite grann på Clary, hon tar verkligen så dumma beslut ibland, oftast tänker hon bara på sig själv och vad hon vill. Så om det är någon karaktär som behöver utvecklas så är det hennes, hon behöver skärpa till sig helt enkelt!
I alla fall, Simon blev ju kidnappad i förra avsnittet och nu försöker Clary att rädda honom från Valentines våld. Institutet blev attackerat och intogs av Valentine och hans cirkel medlemar. Clary åker dit för att rädda Simon tillsammans med Jace och Luke men Clary blir nästan dödad av Raphael och hans vampyrgäng. Jag bara neeeeej, när det hände, för man förstår ju att Isabelle inte kan förlåta honom för det och såklart gjorde hon inte det. Hoppas att dem löser det på något sätt, för dem passar ju så bra ihop.
Det bästa med det här avsnittet måste ändå ha varit när Alec sa att han älskade Magnus, eller hur?
I slutet av avsnittet fick man en liten teaser antar jag, man fick se en (manlig?) figur bakifrån med svärdet som försvann när Jace slogs med Valentine. Jag tror mig veta vem det är med tanke på att dem har castat en ny skådespelare till serien, ni förstår vem jag menar va? Jag tror det var hen som tog svärdet, vem skulle det annars ha varit liksom?
Sen till sist, så får jag inte glömma att skriva att Valentine avslöjade för Jace att han och Clary inte är syskon. Nu är han tillfångatagen, är det någon mer än jag som tycker att han gav upp alldeles för lätt? 
Jace vill berätta det för henne att dem inte är syskon men när han såg henne tillsammans med Simon så såg han inte särskilt glad ut. Hoppas inte Jace underhåller Clary den här informationen allt för länge, för jag tycker hon passar bättre ihop med Jace än med Simon. Nu får vi vänta tills juni innan säsong 2b börjar, vad tror ni kommer hända då?
#1 - - Katrine Larsson:

Satt verkligen och var överlycklig när Alec berättade för Magnus att han älskade honom och att Magnus sa det tillbaka, det var så fint! Magnus och Alec är typ den enda anledningen till att jag fortfarande ser på den här serien.

Och ja Jace och Clary är ett bättre par än Simon och Clary alla dagar i veckan.

Svar: Ja, Clary och Jace passar så bra ihop, så jag hoppas Jace berättar för Clary att dem inte är syskon
kristin hedqvist