Rebecka Martinsson del 4

Ärligt talat måste jag erkänna och säga att jag inte riktigt hängde med i det här avsnittet och när det avslöjades vem mördaren var förstod jag inte heller, eller är det bara jag som är dum?
I alla fall, Rebecka verkar verkligen inte må bra just nu, det måste vara en kombination som har att göra med Rebeckas föräldrars död när hon var liten + vad som hände henne tidigare när hon blev vittne till ett mord.
I början av avsnittet fick vi se henne dricka starksprit samtidigt som hon tog väldigt många piller. Tur i oturen kom hennes vän som hon har pratat med på sistone och hälsade på i sista sekund så att Rebecka behövde spy upp tabletterna. Senare sa hon att hon inte ville dö till honom, så jag antar att någonstans inom henne finns det en del som fortfarande vill leva.
Sen kommer vi till delen jag inte riktigt förstod, vem mördaren var. Det var i alla fall ett syskonpar som blev utsatta för övergrepp när dem var små och det var därför journalisten dog, för att han skulle avslöja det i någon artikel? Men varför dog den där tjejen då? Det känns som jag har missat en väldigt viktig del av det här avsnittet. Det slutade i alla fall med att detta syskonparet kom undan.
Jag vet inte riktigt om jag gillade det här avsnittet så mycket, så jag hoppas nästa avsnitt blir bättre.
#1 - - Lennart:

Håller med, förstod inte heller varför Inna Duva mördades och om mördaren även skulle mörda hennes bror- varför? Vad hade de med övergreppen barnen att göra?