Iron fist

Iron fist. Serien hade premiär på Netflix i fredags (17/3) och nu har jag hunnit tittat på 5 avsnitt.
Jag tycker om den här serien, kanske inte det bästa jag någonsin har sett men det jag har sett är inte dåligt på något sätt. Kanske att det tog lite lång tid innan man fick se mer av "skurken", men det jag såg så verkar Handen, som boven heter, inte särskilt mysiga, dem verkar vara rätt så mystiska. Kan inte säga så mycket mer då jag egentligen inte har sett dem så mycket än. 
Om man jämför med de andra Marvel serierna så är den här lite mer lättsmält, huvudkaraktärer är inte lika "mörk" och det tycker jag faktiskt om. Karaktärerna i sig är bra, så där kan jag inte hitta några fel, jag gillar nog alla rätt så mycket faktiskt. Nu behöver den här historian bara utvecklas lite mer för att den ska kunna bli ännu bättre. Kommer jag fortsätta kolla? - självklart kommer jag det, än så länge har jag inga problem med den här serien.
En kommentar publicerat i Serier
Taggar: iron fist, iron fist netflix
#1 - - Emelie Karlsson:

Kul att läsa!! Får se om jag ger detta en till chans senare, men jag har alldeles för mycket serier och tyckte det första avsnittet var sååå tråkigt. Men antar att dessa Netflix/Marvel serier inte är för mig överhuvudtaget!

Svar: Ja, så kan det ju vara, för jag hade inga större problem med den här serien - kanske inte det bästa jag har sett, men den är inte dålig heller.
kristin hedqvist