Gåsmamman 2x05

 
Jag hade fel. Jag trodde att Niklas hade blivit kidnappad av någon ny, som vi aldrig har sett förut, men det var bara två personer som han har själv jobbat med. Eller är det någon ny ändå? Den frågan fick faktiskt inget svar i gårdagens avsnitt. Samtidigt som Niklas är borta får Hanna svåra värkar och hon vägrar att åka till ett sjukhus tills Niklas är tillbaka.
Det värsta som kan hända är väll ändå när man glömmer bort sitt barns födelsedag, det tycker i alla fall jag. Det var det som hände Sonja, det måste svida lite grann. Man kan förstå att hon har mycket att tänka på just nu, men ändå, missa sin sons födelsedag så där. Visst, hon verkade i alla fall göra honom glad igen när hon fick den där signerade fotbollströjan i slutet av avsnittet.
En sak hade jag tänkt ta upp i slutet av det här inlägget, och det är för att inte avslöja något i förväg. Som ni vet blev Niklas kidnappad, och i slutändan blev han skjuten, rakt i bröstet. Så det ser inte så ljust ut för honom just nu, man vet inte med säkerhet att han kommer att dö, men det ser verkligen inte bra ut. Det är väll typiskt, när Niklas son äntligen kommer till världen går han och dör. Nä, jag har aldrig gillat sådana händelser i serier/filmer. Så jag hoppas att han överlever. Vad tror ni?