Shadowhunters 2x14 "The fair folk"

Jag säger bara ÄNTLIGEN, äntligen hände det som jag har väntat på. Men jag måste börja med att säga att jag verkligen gillade scenerna med älvdrottningen, men framför allt, vilken häftigt rike som dem lever i. Lite småläskig, men ändå så häftig! Tillbaka till det som jag blev så glad över. Kyssen, den mellan Clary och Jace alltså. HERREGUD vilken passionerad kyss det var, love it! Gillar dock inte hur det hände, Simon förtjänade verkligen inte att se dem kyssas mitt framför näsan på honom. Förstår varför han blev så ledsen, och blev inte alls glad när Clary försökte bortförklara det, ibland blir jag verkligen så frustrerad på denna tjej!
Det hände verkligen mycket mellan olika par i det här avsnittet, förutom Clary och Jaces kyss så hände det en del mellan Isabelle och Raphael också. Jag tycker verkligen att dem har bra kemi, men det verkar dröja innan något händer, även fast Raphael sa som han gjorde i slutet, att han inte var bra för henne. Sebastian var med på ett hörn också, och han verkar också ha bra kemi med Isabelle. Vet inte vad jag tycker om det, om man har läst böckerna så vet man ju vem han är, och då blir jag lite tveksam... något fel är det ju med honom, det fick man ju se i slutet av avsnittet. Undra bara vem det är han har fången. Några idéer?