18 frågor om ships

Jag ser att många bloggare har gjort denna lista, men jag läste den först hos seriedrottningen, så jag kände ett riktigt sug att göra en sådan själv. Så här har ni mina svar (tog dock inte med alla frågor):
 
1. Ditt första ship? - Jag kommer ihåg att jag verkligen älskade jag Veronica och Logan i Veronica mars. Så jag måste säga dem.
2. Dina top 3 ships genom tiderna? - en väldigt svår fråga det här. Tyckte alltid Stefan och Elena var ett sådant fint par i de första säsongerna av TVD. Annars kommer jag ihåg att jag tyckte att Brenda/Dylan var ett sådant fint par + Scott/Allison i Teen wolf (världens gulligaste par typ).
 
 
3. Vad är ditt OTP just nu? - hm.... men måste nog säga (som många andra gör) Claire och Jamie i Outlander!
4. Vad är ditt NOTP just nu? - öh, tror jag faktiskt inte har något sådant par som jag inte gillar tillsammans. Kanske Stiles och Malia i Teen wolf, tycker faktiskt han hör ihop med Lydia, men jag hatar inte Malia och Stiles tillsammans, så denna fråga är svår!
5. Hur känner du för kärlekstrianglar? - för det mesta hatar jag det, men ibland kan det göra en serie mer spännande att titta på.
6. Berätta om en favorittriangel från tv -  eftersom jag inte riktigt gillar kärlekstrianglar så kan jag faktiskt inte komma på någon som jag gillar.
 

7. Har du någonsin shippat dig själv med en karaktär? - här måste jag säga nej, det har jag nog inte gjort
8. Har du många ships som aldrig blev tillsammans? - här säger jag nej också, det har faktiskt aldrig hänt om jag kommer ihåg  det rätt.
9. Shippar du några karaktärer som aldrig har träffats? - åter ett nej, haha, det här blir visst ingen bra lista att läsa igenom,  säger ju bara nej, men jag har faktiskt inte det.
10. Berätta om din favoritkyss från tv - finns bara en kyss som jag aldrig riktigt trodde skulle hända men gjorde ändå, den så står högst upp på min lista : Veronica och Logans första kyss i vs.
11. Har du någonsin blivit besviken när ditt ship äntligen blev ihop? - ja, det har hänt, de gånger det har hänt har det att göra med att dem helt plötsligt blev så tråkiga tillsammans.
 
 
13. Hur känner du för will they/wont they? - jag antar att det är ok, bara det inte blir allt för utdraget.
14. Har du någonsin shippat vid "fösta ögonkastet"? - ibland, men oftast dröjer det lite innan man ser hur bra dem är tillsammans.
15. Berätta om ett ship som du ogillade först - hmm... måste nog säga Caroline och Stefan, i början hatade jag verkligen dem tillsammans, men nu har jag börjar vänja mig lite grann.
16. Berätta om ett par som du har slutat shippat romantiskt - finns nog inga par som jag har slutat att gilla tillsammans, så här blir det ett nej.
17. Har du lätt för att shippa par? - det är hur lätt som helst, gillar serier när det finns kärlek inblandat.
18. Gillar du och använder ship-namn? - visst gillar jag ship-namn, men brukar inte använda mig utav dem när jag skriver om ett par.
#1 - - Emelie Karlsson:

Tyckte inte om Allison och Scott så mycket när dem väl var något, men nu i efterhand saknar jag dem tillsammans!Tror dock att Scott kan bli bra med Malia!