Gåsmamman avsnitt 2

I det andra avsnittet hände det inte så mycket, Sonja velade mest fram och tillbaka om hon skulle vittna eller inte. Tillslut bestämde hon sig dock för att vittna. Eller ja, kanske lite hände ändå, men det kändes ändå inte som det. Jag tycker att avsnittet var bra, det fortsatte framåt till något som kan bli riktigt bra tror jag. Bovarna försökte än en gång att hitta Sonja och barnen men misslyckades igen. I slutet av avsnittet när rättegången började trodde jag att hon skulle vittna mot sin bror men i sista sekund måste hon ha ändrat sig. Förstod inte riktigt varför till en början, hon verkade ju så bestämd, men sen kom jag att tänka på något. Sonja och barnen skulle behöva flytta igen, och ingen av barnen verkar vilja det. Nina verkar inte alls må bra, så jag tror hon gjorde det för sina barn. Tror knappt hon gjorde det för hennes övriga familj, eller, vad tror ni?