Sammanfattning v.50

 
Lethal weapon 2x09
Jag tar tillbaka det jag skrev om i förra avsnittet, jag gillar verkligen Molly och tror att hon har Martin skulle passa så bra ihop, hon är envis och jag tror han behöver någon sådan i sitt liv just nu. Roger betedde sig som vanligt som en idiot och förstörde nästan sin dotters (yngsta) chans att komma in på någon fansy förskola, men han lyckade såklart få in henne där tillslut ändå men efter några mindre hot... Själva fallet handlade om konspirationsteorier, och jag gillade bara Bailey (b-team) mer och mer när man fick reda på att hon trodde på några av dessa teorier själv.
 
Scorpion 4x08
I det här avsnittet var det Sylvesters födelsedag, kanske inte slutade som den bästa födelsedagen man kan önska sig. Den började i alla fall bra med ett besök på en medeltidsmässa (eller något liknade) med gänget från Scorpion. Men när dem var där försökte några bovar att stjäla några bevis som fanns i närheten av den här mässan. Som vanligt försökte Paige lära Walter något, men hon börjar visst tröttna på att alltid ha pojkväns lektioner (som hon kallade det själv), med Walter, och jag förstår precis, skulle också tröttna tillslut!   
 
Blindspot 3x06
Tillslut kom Reed på bättre tankar och förstår nu att Hirst är korrupt och måste stoppas, tog honom ett tag att förstå det! Roman försöker som vanligt få teamet ur balans, den här gången hotade han Kurt så att rätt tatuering fick resten utav teamets uppmärksamhet. Dem kom några terrorister på spåren och efter några slagsmål satte dem stopp för en stor terroristattack.  
 
Lucifer 3x09+3x10
Äntligen är Maze tillbaka i gänget igen, behövdes verkligen och i dessa avsnitt visade hon verkligen varför jag gillar henne så mycket som jag gör. Dem fick äntligen fast sinnerman, som har plågat dem så mycket, vet inte riktigt vad jag tycker om honom dock. Men sättet han högg ur sina egna ögon för att förhindra att Lucifer fick reda på vad hans innersta önskningar var, var lite väl... blodigt för min smak. Sinnerman fortsätter att irritera Lucifer i avsnitt 10 och det slutar med att han kidnappar honom, så att han kan få reda på varför han kidnappade Lucifer och satte dit hans vingar igen. Tyvärr fick han inte ur honom något, även fast Maze hjälpte till att tortera honom, då Marcus sköt ihjäl honom. Det visade sig tillslut att Sinnerman inte gjorde det här själv, och hans medbrottsling var Marcus. MEN den stora twisten var nog ändå när det visades sig att Marcus riktiga namn egentligen är Cain, som jag hoppas ni har lite hum om vem det är (As in the world’s first murder, a human who was then cursed to walk the Earth for eternity).
0 kommentarer publicerat i Serier
Taggar: Lucifer, blindspot, lethal weapon, scorpion