Mina favoriter

Det finns en hel drös av julkalendrar där ute, jag har sett några genom åren och idag hade jag tänkt tipsa om mina absoluta favoriter när det kommer till julkalendern.
 

Mysteriet på Greveholm. Kommer nog alltid att vara en av mina favoriter, nu tänker jag på den som kom ut 1996 (finns en nyare version också från 2012), kanske var lite för liten för att riktigt komma ihåg den när den först kom ut, men jag har bra känslor när det kommer till den här julkalendern (du kan se den på svt's öppna arkiv).
 
Ture Sventon privatdetektivbyrå. Den här kom innan jag föddes (1989), men jag kommer ändå ihåg att jag har sett på den när jag var liten. Vem kommer inte ihåg Villevessla som var Ture Sventons fiende? Och att han i en scen stod bakom en gardin och det enda man såg var hans spetsiga skor. Kommer ihåg att jag tyckte att det var väldigt läskigt! 
 
 
Pelle svanslös. En till favorit hos mig, vem gillar inte Pelle svanslös liksom? Gillar berättelsen mellan Pelle svanslös och Maja Gräddnos. Världens gulligaste par alltså! Den här kom ut 1996 och du kan också se den på svt's öppna arkiv.
 
Diselråttor och sjömansmöss. Kommer ihåg att jag och min syster kollade på den här tillsammans, är nog en av dem första jag faktiskt kommer ihåg att jag kollade på. Den kom ut 2002 och då var jag 12 år. Har ni inte sett på den här så tycker jag att ni ska göra det.
 
#1 - - Celine:

Dieselråttor och sjömansmöss alltså <33

#2 - - Alice Lindström:

Jag minns att jag tyckte diselråttor och sjömansmöss var såååå läskig!! jag var 4 år när den kom ut och vågade knappt se den. Dock har jag sett den senare i skolan och då gillade jag den.

Svar: Vad kul att höra. Jag var lite äldre då så jag tyckte om den från början tror jag ! :)
kristin hedqvist