Riverdale 1x08 "The outsiders"


Seriöst, den här serien kryllar verkligen av kassa föräldrar, nästan alla deras föräldrar har gjort något fel eller har någon baktanke med nästan allt dem gör. Ett tag där trodde man ju verkligen att Jugheads pappa  hade börjat förändras, men det verkar inte som det längre.
Jag tycker att Archie var lite väl hård mot Jughead i det här avsnittet, han försökte ju bara skydda sin pappa men så kommer Archie och skäller ut honom på baby showern så där. Archie börjar faktiskt irritera mig allt mer och mer nu, han är inte alls min favoritkaraktär. Betty och Jughead är lika söta som alltid, men... det är något som fattas, eller rättare sagt, jag behöver mer och inte bara några gulliga kyss scener. Det börjar faktiskt irritera mig lite att dem aldrig bråkar typ, och verkligen håller med varandra om allt...  Aja, dem är ju fortfarande väldigt gulliga i alla fall, så jag antar att jag får stå ut :)
Egentligen hände det väll inte så mycket i det här avsnittet, Archie betedde sig som en idiot, Polly hade sin baby shower. Det enda som var någorlunda intressant var väll att Polly valde att bo hos familjen Blossoms istället för sin egna familj. Har hon någon baktanke med det, eller tror hon verkligen att det är bästa stället att bo på?
 
 
#1 - - Elsa:

Hoppas på att Polly har en baktanke med det för så naiv kan hon inte vara. I så fall ser jag det som en stor nackdel för serien, för det känns inte särskilt trovärdigt att hon skulle gå dit frivilligt på det sättet när det är så himla självklart att den familjen inte vill hjälpa henne.

Svar: Håller verkligen med dig, Polly måste ha en baktanke, för så dum är hon ju inte..
kristin hedqvist