Gåsmamman 2x10

 
Då var den här säsongen över för den här gången, och jag antar att man kan säga att det slutade lyckligt, typ? Visst Sonja hamnade i fängelse, men det kändes rätt på något sätt, hon hade faktiskt gjort fel och nu fick hon ta konsekvenserna. Hon såg ju till att Östling hamnade i fängelse, 16 år fick han.
Sonja hittade sin son som hade blivit kidnappad till slut, med hjälp av Berry, det trodde jag aldrig skulle hände med tanke på deras historia. Men på något sätt så började man ju nästan gilla honom?
Det svåraste man fick se i det här avsnittet var när Sonja fick lov att skjuta den där hunden... det gillade jag inte, men hon fick tillbaka sin son, vilket är det viktigaste, eller hur? 
Sonjas pappa dog också, det verkar som ingen vill gå på hans begravning, vilket är förståligt, han dödad 2 person som Sonja tyckte mycket om, en av dem var ju hans egna son. Det skulle jag aldrig förlåta, så jag förstår varför ingen vill gå på den mannens begravning.
 
En tredje säsong håller dem på att spela in just nu. Undra vad som kommer att hända i den säsongen?