Dirty Dancing Remake

Det är verkligen på tapeten att jag göra reboots/remakes av gamla serier/filmer nu för tiden - näst på tur är visst Dirty dancing... vad tycker ni om det? Jag vet faktiskt inte, ibland tycker jag det bara förstör när dem försöker sig på en remake av en väldigt känd film, för Dirty dancing är ju en riktigt klassiker. Vem kommer inte ihåg det kända lyftet:
och meningen "nobody puts baby in the corner" 

Det kan bli pannkaka av det här, det förstår jag, men jag kommer ge den här filmen en chans i alla fall, för det kan ju bli bra... eller hur? Här kan du läsa hela artikeln som finns på Tvline
#1 - - Felicia:

Ja, nu för tiden är det ju nästan unikt om en serie/film (främst serier dock) inte är en ramake av något slag, haha. Jag blir förvånad om de faktiskt lyckas med denna men man ska aldrig säga aldrig såklart :).

#2 - - Lena:

Oj jösses detta kan vara en farlig remake att göra. Dirty Dancing är ju en sådan stor klassiker och det av en anledning. Dock fungerade ju Dirty Dancing 2 men då vart det ju en helt ny historia också!

#3 - - Rebecha:

Tycker klassiker ska förbli det. Filmerna slog hit för någon anledning, så nää kommer vara tant klassik.🤣

Svar: Ja, jag är lite kluven, förstår vad du menar - blir sällan bra när dem gör en remake av en serie/film!
kristin hedqvist