Ikväll

Just nu kollar jag inte på så många serier, så jag känner att det är dags att utöka mitt 'schema' lite med några till serier. Så jag kommer ge serien Lethal Weapon en chans. Den har premiär på TV6 ikväll, klockan 20.00. Ni kanske känner igen namnet, det är inte så konstigt, för serien är faktiskt en tv-version av filmerna med samma namn som kom på 80-talet. Det är ungefär samma upplägg men med nya skådespelare. I den är versionen spelas huvudrollerna av Damon Wayans  och Clayne Crawford. Efter att detektiven Martin Riggs (Crawford) förlorar sin fru och sitt ofödda barn, flyttar han till Kalifornien för att börja på LAPD. Där möter han Roger Murtaugh (Wayans) som just har kommit tillbaka till sitt jobb efter en hjärtattack.
Den kan både floppa och bli riktigt bra, filmerna var ju en hitt så då kan ju tv-serien också vara helt ok. Eller tänker jag fel här? Jag kommer i alla fall ge serien en chans!
#1 - - Karin:

Så nyfiken på vad du tyckte!

Svar: Jag har sett två avsnitt än så länge. serien är väll helt okej, inget direkt nyskapande. Måste nog ge det nått avsnitt till innan jag bestämmer mig :)
kristin hedqvist