mina tankar om...

Bild: svt
Midnattssol. I söndags hade serien premiär i SVT och vilken serie det är då! Bara öppningsscenen var otroligt dramatiskt men den scenen var också väldigt otäck. Det var nog det som gjorde att jag hajade till, hur avskyvärd det än må ha varit. Kahina Zadi är den franska polisen som kommer till Kiruna efter att en man, som var fransk medborgare, har blivit brutalt mördad. Där träffar hon chefsåklagaren Burlin och hans biträdande, åklagare Anders Harnesk. Rollen som Kahina Zadi görs av den mycket talangfulla skådespelaren Leïla Bekhti, hon gör verkligen rollen som den franska mordutredaren på ett mycket trovärdigt sätt som får en att vilja veta mer om henne. Första avsnittet var mycket händelserikt, efter att Kahina kommer till Kiruna begås ett nytt grymt mord mitt framför ögonen henne. Den här serien är verkligen inte för den svage, som inte tål att se lite blod. Men nu ska jag inte skrämma er för mycket, för serien har mycket djup också, med bra utarbetade relationer och vyerna är så förtrollande att jag nog själv skulle vilja åka dit och se det med egna ögon. Sen får jag inte glömma avslutningsscenen, vilket avslut, hoppas allt löser sig, men vi får se.