inför halloween #6

"Namnet Halloween kan spåras tillbaka till 1500-talet och är ett skotskt namn för ’all hallow’s eve’, vilket är kvällen före All Hallows Day" källa
 
Tänk så populärt Halloween egentligen är, över hela världen firar vi denna temadag, populärast är den nog i USA.  - När brukar ni fira Halloween? "Många i Sverige blandar ihop Halloween med Alla helgons dag som alltid infaller på lördagen som är mellan 31 oktober och 6 november", jag firar nog denna dag nu till helgen, halloween är ju alltid den 31 oktober, och det är nu på måndag. Jag kommer nog inte sitta uppe på måndag och se någon skräckis, så det blir nog nu till helgen jag gör det. Nu kommer jag inte klä ut mig eller gå på någon halloween fest, utan jag kommer "fira" hemma i mitt trygga hem framför en bra skräckis/rysare.
 
VARNING FÖR KÄNSLIGA TITTARE!
Vanligtvis kanske man ska tipsa om någon bra film att se runt halloween (och det har jag gjort i andra inlägg, så läs dem också), men nu jag tänkte göra en liten tvist på den här och berätta om filmer jag helst inte vill se på alldeles själv.
Några av dessa är The Ring och The Grudge, fy vilka filmer alltså. Jag har sett dessa filmer själv förut, men det gör jag inte om igen. Det är något med de här filmerna som gör mig illa till mods, som gör att min fantasi spinner iväg och tillslut tror jag nästan att jag ska se en läskig liten flicka/pojke i ett hörn... och om man bor själv också, så blir det ju ännu läskigare.
 
En scen ur filmen The ring
jag menar, titta bara på den här bilden, fy fan om jag fick syn på det här på min tv!
 
 Det här är en scen ur filmen The grudge, ser ni också den lilla pojken i bilden...?
  
 
#1 - - Maria Pettersson:

Herregud, jag klarar verkligen inte skräckfilmer! Kollar på trailers utan ljud! ;) :P