Bok ----> film

Det finns många bra böcker ute i världen som aldrig har blivit till en film, vilket jag kan tycka är väldigt synd ibland, då jag absolut älskar när böcker blir till filmer. Visst, man brukar ju säga att böckerna är bättre än filmerna, det håller jag oftast med om, men ibland så blir det rätt ändå. För ibland berättar en bild så mycket mer än ord kan göra ibland. Tänk om inte Harry Potter böckerna blev film, skulle det ha varit ok för dig? Till saken, en bok som jag gärna skulle vilja bli till film är böckerna om Helena av författaren Josephine Angelini. Boken handlar om Helena (såklart), hon är extremt blyg, vilket inte gör saken bättre när hon är 17 år, lång, blond, bra på löpning och har ett ansikte som en gudinna skulle bli avundsjuk på. Här kanske ni tänker att det låter lite väl utseendefixerat, men grejen är att det har betydelse för bokens handling. En dag flyttar en ny kille till stan, som heter Lucas Delos. Hon vet inte varför men bara synen av honom, väcker sådant hat i Helena, hon vill verkligen döda honom. Efter en pinsam händelse i skolan där hon försökte strypa honom, visar sig i slutändan leda in Helenas liv i en helt ny riktning. Till exempel verkar inget vapen kunna skada henne. När Helena och Lucas känslor förvandlas från hat till något annat får de veta att deras liv är bundna till en tragisk händelse som hände för tusentals år sedan. Precis som Helena och Paris vid Troja är de ödesbestämda att starta ett krig för sin kärleks skull.
 
 
 
 
#1 - - Lena:

Ja denna bokserie skulle bli riktigt bra på film tror jag :)