mina tankar om...

Midnattssol avsnitt 7
 bild: svt
 
Äntligen fick vi alla svar som vi behövde, jag tror i alla fall vi har fått reda på allt nu? Vi vet nu vad de 22 gömde för något och Frankrikes inblandning i det hela. Sparens son dog för att skrämma dem att inte avslöja något. Anders och Kahina vet nu också vem som ligger bakom morden. Men framför allt så visades sig att Evelina som jag  trodde hade fejkat sitt självmord och levde egentligen var död och att... Eddie bara hade inbillat sig att hans syster levde. , Eddie är alltså en ensam mördare ... och han gjorde allt det här efter att 1 av dessa 22 mördade Evelina för vad hon visste, Sparen hade nämligen avslöjat för henne vad dem hade gömt i gruvan, franskt uran. Konstigt nog förstår jag nog Eddies smärta lite grann, visst, man går inte runt och dödar folk för det. Men det måste ha varit väldigt tufft för honom att förlora sin syster på det sättet! Nu är det ett avsnitt kvar, de kvarvarande av de 22 som är kvar är omedvetna i vilken fara dem är i samtidigt som Anders och Kahina försöker rädda sina barn som Eddie kidnappade för att få dem att inte ingripa i Eddies sista plan.  
#1 - - Evelina:

Detta avsnitt var så himla spännande! Sen klarnade väldigt mycket också, men det tog rätt lång tid innan jag förstod att Evelina faktiskt var död och att det bara var Eddie som såg henne.