Julklassiker DEL 1

 
Varje år kollar jag på ett antal filmer med jul tema. Kan tänka mig att det är mångas favoriter och kommer att tipsas om i ett flertal bloggar nu när julen börjar närma sig med storm steg. Jag kommer inte vara sämre, så här kommer mina tips vare sig ni vill ha dem eller inte ;)
 
1.Tomten är far till alla barnen - den är filmen är väll självklar att se på runt jul? Peter Haber gör verkligen ett strålande jobb i denna mycket underhållande film. Kanske inte en film med den bästa "julkänslan" men det är ändå värd att kolla på!
 
2. Ett päron till farsa firar jul (National Lampoon's Christmas Vacation) - det här är verkligen en riktigt klassiker, jag älskar verkligen den här filmen. Man lider verkligen med Clark, han har verkligen oturen med sig
 
#1 - - Karin:

Älskar Tomten är far till alla barnen, skulle på något konstigt vis vilja ha en sådan jul någon gång, haha! Men kanske mindre drama. Vi är alltid så få som firar i min familj, skulle vara mysigt med en stor familj.

Svar: Förstår vad du menar, skulle inte vara helt fel om man hade en stor familj att fira med (minus dramat förstårs:))
kristin hedqvist