Prometheus

Ikväll klockan 21.45 går filmen Prometheus på C MORE hits - ni vet filmen där Noomi Rapace är med? : Några arkeologer beger sig till universums mörkaste hörn ombord rymdskeppet Prometheus för att hitta mänsklighetens ursprung. Men liksom Prometheus i den grekiska mytologin utmanar de därmed gudarna, vilket kan ha fasansfulla följder. Inget kan förbereda dem på vad de kommer att möta, eller att hela mänsklighetens framtid står på spel.

I rollerna: Noomi Rapace, Michael Fassbender, Guy Pearce, Idris Elba, Charlize Theron. Regi: Ridley Scott.

 

 

#1 - - Terése:

Kul med en film - och serieblogg :D Skriver en hel del om film (recensioner, temalistor m.m.) på min blogg då det är mitt största intresse.

Angående Prometheus så är det ju ingen "Alien" precis, men klart godkänd. Michael Fassbender gör ju ett bra jobb som vanligt också :)

#2 - - Mathias&Rebecca:

Är filmen bra? Har velat kolla på den men vet inte riktigt :) Ha en underbar dag! :)

#3 - - Robin:

Jag gillar Ridley Scott. Men jag har faktiskt inte hunnit med att kolla på "Prometheus" än. Jag har dock för mig att filmen fått rätt bra betyg på bla imdb.com?

Svar: Ja, Ridley scott gillar jag också rätt så mycket. har faktiskt inte sett filmen heller men har hört att den är bra. Jo, den har fått rätt så¨bra betyg där :)
kristin hedqvist

#4 - - Robin:

Ridley Scott kan det där med film ;) Samma här, tänkte köpa den på DVD idag =)

Svar: Yes. Gör du det, den är säkert värd att se, blir lite sugen att köpa den med nu faktiskt :)
kristin hedqvist

#5 - - Robin:

Jag såg den igår. Det är ingen dålig film, men den är inte lika bra som Alien 1 eller 2 imo.

Svar: OK, då måste jag ju köpa filmen nu alltså?
kristin hedqvist

#6 - - Robin:

Haha! Om du vill så ;) Den var rätt skön faktiskt. Skräck nivån får dock bara godkänt utav mig.

Svar: Ok, bra att veta ;)
kristin hedqvist