Tankar om avsnitt 6x07

*varning för spoilers i texten nedan*
 
AH! i söndags såg jag på det avsnittet av The mentalist som jag har väntat en vecka på - visst blev jag lite besviken när inte Red john avslöjades men glad är ju jag att Jane överlevde, fast det verkar ju som inte alla gjorde det. Det var i det här avsnittet som de fick reda på att deras chef kan vara Red John (menr jag tror knappats att deras chef är Red john) - undra om Red john verkligen är med i den där hemliga orginisationen, och frågan är hur många är entligen med där, de kan verligen inte lita på någon alls nu, varje polis kan tillhöra det där sällskapet, som använder orden Tiger, tiger för att inditifiera sig. faktiskt en rätt spännande twist på det hela, för de har verkligen dragit ut på historierna om Red john nu, så jag tycker det är bra att de är så nära att hitta honom nu. Sen slutet då, det verkar det ju som att CBI har lagt ner nu och att Jane verkar ha gett upp - man bara WHAT! Så får han ju inte göra, hoppas de övertalar han att börja igen!