P3

ikväll så är det mammor och minimodeller
Om ca 20 minuter börjar P3 guldgalan 2012 i SVT1 - någon som ska kolla ?

P3:s hyllning till svensk musik - för tionde året i rad. Kvällens galavärd är Salem Al Fakir och festligheterna sänds från Lisebergshallen i Göteborg. Nio prisplaketter delas ut för 2011 års bästa musikprestationer. På scen står bland andra Laleh, Veronica Maggio, Rebecca & Fiona, Markus Krunegård, Kapten Röd, Maskinen, First Aid Kit, Fibes, Oh Fibes! och Frantic Amber.

De nominerade till P3 Guld 2012 är…

Årets artist
Melissa Horn – Innan jag kände dig
Kapten Röd – Fläcken som aldrig går bort
Lykke Li – Wounded rhymes
Veronica Maggio – Satan i gatan
Timbuktu – Sagolandet

Årets grupp
Deportees – Islands & shores
In Flames – Sounds of a playground fading
Movits! – Ut ur min skalle
Rebecca & Fiona – I love you, man
Those Dancing Days – Daydreams & nightmares

Årets nykomling
Avicii
Newkid
Niki & The Dove
Rebecca & Fiona
Den Svenska Björnstammen

Årets låt 
Call my name – Tove Styrke
Jag kommer – Veronica Maggio
Levels – Avicii
Resten av ditt liv – Timbuktu
Vart jag mig i världen vänder – Den Svenska Björnstammen

Guldmicken (tilldelas årets bästa liveakt)
Daniel Adams-Ray
Graveyard
Melissa Horn
Kapten Röd
Veronica Maggio

Årets dans
Avicii – Samlad produktion
Axel Boman – Samlad produktion
Jonsson/Alter – Mod
L-wiz – Samlad produktion
Rebecca & Fiona – I love you, man

Årets hiphop/soul
Ison & Fille – För evigt
Mohammed Ali – Vi
Newkid – Alexander jr Ferrer
Stockholmssyndromet – Underhunder
Timbuktu – Sagolandet

Årets pop 
JJ – Samlad produktion
Jonathan Johansson – Klagomuren
Anna Järvinen – Anna själv tredje
The Sound of Arrows – Voyage
Syket – With love

Årets rock/metal
Arch Enemy – Khaos legions
Graveyard – Hisingen blues
The Haunted – Unseen
In Flames – Sounds of a playground fading
Opeth – Heritage

P3

#1 - - Fotoblogg - Malin Wallin:

Finfin blogg! :)

#2 - - Anonym:

fin blogg:)

Gå in på min:D

Vill du göra länkbyte??:)