P3 guld - vinnarna

Kapten röd och den svenska björnstammen var solklara vinnare, med två priser vardera - GRATTIS TILL DEM BÅDE, det förtjänar ni verkligen ! :)


Årets artist
Melissa Horn – Innan jag kände dig
Kapten Röd – Fläcken som aldrig går bort
Lykke Li – Wounded rhymes
Veronica Maggio – Satan i gatan
Timbuktu – Sagolandet

 

Årets grupp
Deportees – Islands & shores
In Flames – Sounds of a playground fading
Movits! – Ut ur min skalle
Rebecca & Fiona – I love you, man
Those Dancing Days – Daydreams & nightmares

 

Årets nykomling
Avicii
Newkid
Niki & The Dove
Rebecca & Fiona
Den Svenska Björnstammen


Årets låt
Call my name – Tove Styrke
Jag kommer – Veronica Maggio
Levels – Avicii
Resten av ditt liv – Timbuktu
Vart jag mig i världen vänder – Den Svenska Björnstammen


Guldmicken (tilldelas årets bästa liveakt)
Daniel Adams-Ray
Graveyard
Melissa Horn
Kapten Röd
Veronica Maggio

 

Årets dans
Avicii – Samlad produktion
Axel Boman – Samlad produktion
Jonsson/Alter – Mod
L-wiz – Samlad produktion
Rebecca & Fiona – I love you, man

Årets hiphop/soul
Ison & Fille – För evigt
Mohammed Ali – Vi
Newkid – Alexander jr Ferrer
Stockholmssyndromet – Underhunder
Timbuktu – Sagolandet

 

Årets pop
JJ – Samlad produktion
Jonathan Johansson – Klagomuren
Anna Järvinen – Anna själv tredje
The Sound of Arrows – Voyage
Syket – With love


Årets rock/metal
Arch Enemy – Khaos legions
Graveyard – Hisingen blues
The Haunted – Unseen
In Flames – Sounds of a playground fading
Opeth – Heritage

 

 

P3

#1 - - EMMAS!- alltid tävlingar:

Hej! Du har väl inte missat mintävling där jag väljer 8 stycken som får varsin One Piece? :D du hittar tävlingen här:

http://eemma.se/2012/january/tavling-vinn-valfri-suit-of-sweden-valjer.html#comment



ber om ursäkt om du inte gillar tävlings tips eller om du redan är med i den! :D