seven pounds

vad
Klockan 22.00 ikväll i TV3 går filmen Seven pounds som handlar om Ben Thomas, handläggare på skatteverket, plågas av sitt dåliga samvete. För två år sedan körde ihjäl inte bara sin fru utan även sex andra personer. Allt detta bara för att han skulle skicka ett sms samtidigt. Efter dådet har han haft svårt att finna någon slags ro, för skuldkänslorna tar alltid överhanden. Men nu tror han sig ha hittat ett sätt: han ska hjälpa sju personer han inte känner. Efter att han väl bestämt sig kan inget få honom att ändra sig. Eller det är vad han tror - för Ben hade inte direkt planerat att bli kär i en av dem han tänkt hjälpa.

7
#1 - - Essey:

Grymt bra blogg du har :D <3

#2 - - LARA JOHANSSON - photos&texts:

Jag tror verkligen att jag har hittat en bra blogg här. För jag älskar filmer, och jag älskar serier - så denna blogg passar mig perfekt.

Förresten, det där verkar vara en riktigt bra film! :)

#3 - - Essey:

Sv: Ingen orsak :)