anden i glaset - farligt ?

Igår läste jag på afonbladets hemsida (här) om kvinnan som låg bakom en av sju (?) anmälningar som har gjorts på  årets jukalender, Mysteriet på greveholm - grevens återkomst, och jag blir rent utsagt chockad att det finns människor där ute som verkligen tror på sådant. Tycker ni det är skadligt? Så här säger denna kvinna om det hela : "Det jag regerar på är att SVT visar "Anden i glaset". Jag tror att det är något mer än en oskyldig lek, säger Sara Strålin och fortsätter: – Jag tror att det finns en andevärld och jag tror att man ska skydda barn från att försöka komma i kontakt. Jag tror att det kan skada barns andliga hälsa." Annars kanske ni minns när kyrkohedern Zbigniew Golebiewski kallade SVT för "ondskans hantlangare" och det bara för att barnen i julkalender lekte anden i glaset ?! Man kan nästan tro att dessa två människor har en eller fler skruvar lösa.. för kom igen, det är en julkalender för barn och jag tror knappast att barnen bryar sig särskilt mycket om anden i glaset. Det är INTE skadligt utan mer en spännande LEK istället. Vad tycker ni om det hela ?